OPLOSSINGEN > Mobiel werken

Eindelijk goed mobiel werken
met al je
assetdata
bij de hand

Geef je monteurs, inspecteurs en managers realtime inzicht en digitale tools – laat ze altijd en overal informatie opvragen en vastleggen.

7

Online én offline

mobiel werken

Papieren formulieren, dubbele invoer en vertragingen zorgen voor fouten bij het uitvoeren van onderhouds- of inspectiewerk. Met Gemba’s oplossingen voor mobiel werken behoort dit tot het verleden. Je maakt informatie snel, simpel en veilig beschikbaar, op elke plek. Zelfs als je onderhoudsmensen offline zijn.

Een gebruiksvriendelijke app op een mobiel apparaat biedt je onderhoudsmensen toegang tot hun werkorders en (realtime) data. De app begeleidt ze door het werkproces met instructies en checklists en zorgt dat ze hun bevindingen direct goed vastleggen – van meterstanden tot spraaknotities en foto’s.

Juiste informatie
binnen handbereik

In de fabriek, bij een dijk, op een booreiland. Waar je monteurs en inspecteurs ook staan, ze hebben de juiste informatie nodig op het moment dat ze aan de slag gaan. Om welke assets gaat het? En wat moet er gebeuren? Na de uitvoering van hun werk is het net zo belangrijk dat ze data eenvoudig en nauwkeurig vastleggen.

Meteen in je dashboards

Vanuit de app gaan alle onderhouds- en inspectiegegevens rechtstreeks naar je centrale asset management-systeem in IBM Maximo Application Suite. Zo beschikken de verantwoordelijke onderhoudsmanagers ook meteen over deze belangrijke data, als input voor hun dashboards en rapportages.

Stap voor stap naar mobiel werken

De digitale oplossingen voor mobiel werken van Gemba zijn gebaseerd op IBM Maximo Mobile, een intuïtieve app voor werkorders, assetinformatie en onderhoudstaken. Je hebt de keuze uit een native app voor iOS of Android. Gemba helpt je organisatie de stap naar mobiel werken te maken en neemt je mensen mee in de transformatie.  

Wat betekent mobiel

werken met Gemba?

Voor je monteurs en inspecteurs

 

  • Eén app voor alle dagelijkse taken
  • Minder administratieve last, meer focus op werk
  • Realtime werkbonnen, assetdata en instructies
  • Spraaknotities, foto’s en checklists direct invoeren
  • Veiliger werken, met minder fouten

Voor je onderhoudsmanagers

 

  • Inzicht in voortgang, prestaties en storingen
  • Sneller schakelen op basis van realtime informatie
  • KPI-monitoring en workloadbalancering
  • Koppeling met modules voor planning en analytics

 

Mobiel werken met Gemba: dat levert resultaat op

  • Minder administratief werk
  • Sneller verwerkte werkorders en inspectierapporten
  • Hogere first-time fix rate
  • Beter gebruik van kennis en instructies op locatie
  • Meer inzicht, minder verstoringen
“De samenwerking is altijd vlot en proactief, waarbij deskundigheid, meedenken en persoonlijk contact voorop staan.”
Client Logo
Frido de Kool , CMMS Engineer, Wintershall
“De samenwerking is altijd vlot en proactief, waarbij deskundigheid, meedenken en persoonlijk contact voorop staan.”
“Het gaat om meer dan alleen techniek, het gaat ook om de mensen. De mensen van Schiphol en Gemba weten elkaar heel goed te vinden. Dat is belangrijk, want je moet het samen doen.”
Client Logo
Robbert Klein Obbink , Category Manager Airport Process Solutions, Schiphol
“Het gaat om meer dan alleen techniek, het gaat ook om de mensen. De mensen van Schiphol en Gemba weten elkaar heel goed te vinden. Dat is belangrijk, want je moet het samen doen.”
“Gemba is een betrouwbaar bedrijf dat altijd gericht een oplossing weet te vinden en daarin ook meedenkt. De personen binnen Gemba met wie waar we mee werken, zijn altijd erg vriendelijk en ik voel me er altijd welkom.”
Client Logo
Jurgen Giltjes , Hoofd Verkoopgroep Kathodische Bescherming, Merrem & laPorte
“Gemba is een betrouwbaar bedrijf dat altijd gericht een oplossing weet te vinden en daarin ook meedenkt. De personen binnen Gemba met wie waar we mee werken, zijn altijd erg vriendelijk en ik voel me er altijd welkom.”
“IBM Maximo is een bewezen product, met heel veel mogelijkheden. Nu gebruiken we nog maar een fractie ervan. We willen veel meer uit Maximo halen om het onderhoud van onze primaire assets verder te verbeteren. De gespecialiseerde kennis en brede ervaring van Gemba zijn is daarbij heel belangrijk.”
Client Logo
Daniel Kolobaric , Product Owner van het Ketenteam Onderhoud, Stedin
“IBM Maximo is een bewezen product, met heel veel mogelijkheden. Nu gebruiken we nog maar een fractie ervan. We willen veel meer uit Maximo halen om het onderhoud van onze primaire assets verder te verbeteren. De gespecialiseerde kennis en brede ervaring van Gemba zijn is daarbij heel belangrijk.”
“We kunnen op Gemba bouwen en zijn tevreden over de samenwerking. Gemba begrijpt de uitdagingen van Schiphol.”
Client Logo
Shakita Doeswijk , Tan A Kiam, Service Manager bij de afdeling Asset Management IT Services, Schiphol
“We kunnen op Gemba bouwen en zijn tevreden over de samenwerking. Gemba begrijpt de uitdagingen van Schiphol.”
Bij Gemba draait het om de mens, je moet het naar je zin hebben. Want een goed product zet je neer met vakmanschap én toegewijde mensen.
Client Logo
Elwin de Man , Service Desk Medewerker
Bij Gemba draait het om de mens, je moet het naar je zin hebben. Want een goed product zet je neer met vakmanschap én toegewijde mensen.

Hoe pakt jouw organisatie mobiel werken aan?

Johan Knook

Ga in gesprek met Gemba

Of je nu aan de start staat van je asset management-traject of je huidige IBM Maximo-omgeving wilt optimaliseren – we helpen je graag verder.

Maak een afspraak
×